پایگاه خبری پری شهر

پریشهر

وجود دو هزار و ۵۰۰طرخ نیمه تمام ورزشی در کشور

معاون حقوقی و امور مجلس استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت که با وجود تکمیل و بهره‌برداری از ۲ هزار طرح کوچک و بزرگ ورزشی در دولت یازدهم و دوازدهم، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌کاره ورزشی دیگر در کشور وجود دارد.

جمشید تقی زاده در مراسم افتتاح یک پروژه ورزشی شهرستان آق قلا اظهار داشت: علاوه بر تکمیل از ۲ هزار پروژه ورزشی، در دولت تدبیر و امید افزون بر ۲ هزار و پانصد چمن مصنوعی در کشور احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی به طرح های بهره‌برداری شده ورزش کشور در دهه فجر اشاره کرد و گفت: در این ایام ۲۲۴ پروژه ورزشی افتتاح شد و با بهره‌برداری از آن‌ها ۵۰۲ هزار متر مربع به مساحت اماکن ورزشی کشور افزوده گردید.

وی یادآور شد: برای پروژه های دهه فجر امسال در مجموع ۵ هزار و ۷۰ میلیارد ریال هزینه شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: سهم گلستان از پروژه های دهه فجر امسال ۱۳ پروژه عمرانی و ۱۰ پروژه روستایی با مجموع ۳۵۰ میلیارد ریال بود.

وی یادآور شد: افتتاح فضاهای ورزشی در راستای رساندن سرانه ورزش کشور به ازای هر نفر یک متر مربع تا پایان دولت تدبیر و امید است.

وی گفت: با افتتاح پروژه‌های ورزشی گلستان سرانه فضای ورزشی در این استان به ۸۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نگاه ویژه دولت برای توسعه فعالیت های ورزشی گفت: بودجه ورزش کشور در سال آینده نسبت به سال ۹۲ حدود ۷.۵ برابر بیشتر شد.

وی اظهار داشت: اعتبار ورزش قهرمانی و همگانی کشور در  ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۶ هزار میلیارد ریال بوده که این میزان به ۴۵ هزار میلیارد ریال برای سال آینده رسید.

وی با اشاره به این که دستاوردهای دولت در ورزش کشور یادآور شد: انتظار داریم در سال آینده نمایندگان سهم ویژه‌ای برای ورزش و جوانان در نظر بگیرند تا بتوانیم بخشی از پروژه‎های نیمه‌ تمام ورزشی را تا پایان دولت به اتمام برسانیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با یادآوری این که تعداد اماکن ورزشی کشور از ۴۱ هزار مکان در سال ۹۲ امروز به ۶۰ هزار مکان رسیده، گفت: توجه ویژه دولت به ورزش روستایی سبب شد تا تعداد خانه‌های ورزش روستایی از ۷۰۰ خانه به پنج هزار خانه افزایش یابد و بستر فعالیت ورزشی برای همگان فراهم باشد.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *