پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir meygo gomishan - وام 10 هزار ميليارد ريالي تكميل زیرساخت‌ مجتمع میگوی گمیشان

وام ۱۰ هزار میلیارد ریالی تکمیل زیرساخت‌ مجتمع میگوی گمیشان

 استاندار گلستان گفت:  ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات ارزان قیمت روستایی و وام کم بهره برای توسعه زیرساخت‌های مجتمع پرورش میگوی گمیشان پرداخت خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در دیدار با وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این میزان اعتبار، چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت روستایی و ۶ هزار میلیارد ریال وام کم بهره است.

به گفته وی همچنین به دلیل عملکرد مناسب گلستان در توزیع تسهیلات ارزان قیمت روستایی و ایجاد اشتغال، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جدید روستایی به استان اختصاص داده می شود.

گلستان در سال‌های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی پروری، به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده که فراهم آوردن مقدمات لازم برای تکمیل چرخه تولید، علاوه بر خودکفایی در این حوزه، میزان برداشت این آبزی را افزایش خواهد داد.

بر اساس مطالعات صورت گرفته شیلات گلستان، با بهره برداری از مجموع ۲ فاز در مجتمع میگو گمیشان، به مساحت ۱۰ هزار هکتار طی برنامه ای تا افق ۱۴۰۴، سالانه افزون بر ۱۷ هزار تن میگو تولید و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد شد.

تا قبل از شیوع ویروس کووید ۱۹، کشورهای چین، ویتنام، امارات، هنگ کنگ، عمان و اسپانیا، عمده مقصد صادرات میگوی استان گلستان بودند.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *