پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
سرقت خط انتقال آب

جزئیات دزدی آب در گرگان/ ۲۰ درصد آب خط انتقال سرقت شد

پریشهر- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان جزییات دزدی آب در شهر گرگان را نشریح کرد و گفت: پرونده سرقت آب در گرگان در حال بررسی بوده و کارشناسان دادگستری باید در مورد آن اظهارنظر کنند.

بهزاد هرمزی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه کسورت آب در روزهای اخیر سبب شد تا سرقت از خطوط انتقال آب در گرگان کشف شود اظهار داشت: کشف این سرق در پی انجام  آزمون مختلف کمی صورت گرفت.

کشف سرقت آب در گرگان در حالی صورت گرفت که  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان پیش از آن گفته بود شهر گرگان یک هزار و ۷۵۰ لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد، اما در حال حاضر یک هزار و ۲۷۰ لیتر آب توسط آب منطقه‌ای به آب و فاضلاب برای تامین آب شرب

تحویل داده می‌شود

وی اعلام کرده بود  در تابستان که به پیک مصرف می‌رسیم، ما یک سوم نیاز آبی شهر را در اختیار نداریم و طی روز‌های گذشته در کنار این کمبود، نوسانات و کمبود تولید برق باعث شد تمام چاه‌های آب با خاموشی‌های پی در پی بین یک تا سه ساعت مواجه شوند.

وی بیان کرد: با توجه به حجم و قطر لوله پیش بینی می شود که ۱۵ الی ۲۰ درصد آب در آن محور سرقت شده باشد اما ارزیابی دقیق تر بر عهده کارشناسان دادگستری است.

وی با بیان اینکه  برای ما سرقت یک قطره آب هم مهم است اما در اینجا حجم قابل توجهی آب سرقت شده که در زمینه شرب و کشاورزی مصرف شده است ادامه داد: پیمانکاران نشت یاب زیادی با ما همکاری کرده و همه محورها پایش می شود و حدود ۲۰ نقطه کنده کاری شده است.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: رسیدگی به پرونده متخلفانی که به یکی از منابع اصلی تامین آب مردم گرگان دست‌درازی کرده بودند به صورت ویژه آغاز شد.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی اظهار داشت: رسیدگی به این پرونده به یکی از بازپرسان دادسرای گرگان سپرده شده و دیروز هم معاون حقوق عامه دادستان همراه با  بازپرس پرونده از محل این مخزن و خط انتقالی که بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی مردم شهر گرگان را تامین می کند بازدید کردند .

وی افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد ۲ متهم این پرونده از یکی از خطوط اصلی انتقال آب گرگان به صورت غیرقانونی انشعاب گرفته و با بخشی از این آب، زمین‌های کشاورزی خود را آبیاری می‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان ادامه داد: ماجرای این انشعاب غیرمجاز زمانی فاش شد که کارشناسان کنترل کیفی اداره آب و فاضلاب گلستان به مغایرت ورودی و خروجی آب مخزن شرق گرگان پی بردند و در ادامه، بررسی ها پرده از این اقدام غیرقانونی برداشت .

حجت الاسلام سیدحسینی افزود: برای روشن شدن ابعاد دیگر این ماجرا ، پرونده با دقت در حال بررسی و تکمیل تحقیقات است و به تدریج همه متهمان و مظنونان این پرونده به دادسرا احضار خواهند شد .

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *