پایگاه خبری پری شهر

پریشهر

قوه قضاییه در برخورد با فساد خط قرمز ندارد

پریشهر- معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد:  علم مبارزه با فساد اعم از داخل دستگاه و بیرون سازمان برافراشته شده است و در این راه حد و مرز و خط قرمزی وجود ندارد.

حجت الاسلام محمد مصدق در مراسم معارفه رییس کل دادگستری گلستان افزود: مبارزه با فساد در گذشته نیز توسط این قوه قضاییه پیگیری و اجرا می‌شد ولی اکنون با شتاب بیشتری انجام و استمرار خواهد داشت.

وی، ارتباط با مردم و حضور در میان آنها را از دیگر برنامه‌های تحولی قوه قضاییه دانست و گفت: مطابق این برنامه و سند تحول این دستگاه که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، قوه قضاییه‌ای در طراز انقلاب، مقتدر و مبارزه جدی با فساد در سراسر کشور خواهیم ساخت.

حجت الاسلام مصدق گسترش عدالت، احیای حقوق عامه، تامین آزادی‌های مشروع، نظارت بر اجرای صحیح قوانین، پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه قاطع با فساد را از ماموریت‌های اصلی قوه قضائیه دانست که در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در سند تحولی این قوه برنامه‌های خوبی دیده شده است که اجرای آن از دوران مسوولیت حجت الاسلام رییسی آغاز شده و انشاالله در دوره حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سرعت بیشتری خواهد یافت.

وی گفت: در ۴۰ سال گذشته هیچ وقت سیاست جنایی مبتنی بر فقه اسلامی در دستگاه قضایی نداشته‌ایم و عمدتا مجازات برای مرتکب جرم، حبس است.

وی افزود:  در دوره تحول فعلی، گروهی مشخص شده‌اند که در مرحله صدور ابلاغ از سوی ریاست قوه قضائیه است تا سیاست جنایی مبتنی بر فقه اسلامی نوشته و قوانین جزایی براساس آن تدوین و اجرا شود.

معاون اول قوه قضائیه همچینن با اشاره به در دست اجرا بودن ۶ بند اصولی و راهبردی قوه قضائیه در راستای سند تحول این قوه گفت: این اصول در قالب نقشه راه در دادگستری تمامی استان‌های کشور نیز برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام مصدق اظهار داشت: برنامه ریزی و اجرایی شدن نقشه راه تحول در استان‌های کشور سبب خواهد شد تا خدمات این دستگاه به مردم به ویژه در حوزه اطاله دادرسی دچار مشکل نشود.

به گفته وی گسترش عدالت، احیای حقوق عامه، تامین آزادی‌های مشروع ، نظارت بر حسن اجرای قوانین، پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه قاطع با فساد جزو ۶ بند ماموریت اصلی دستگاه قضایی است که نقشه راه آن در این دستگاه برنامه‌ریزی و دست اجراست.

حجت الاسلام مصدق در خصوص برنامه دستگاه  قضایی برای رونق تولید نیز گفت: قوه قضائیه در اجرای این طرح، هماهنگ با ۲ قوه مجریه و مقننه است و از این پس نیز تلاش ها برای برداشتن موانع پیشرفت و رونق تولید کارخانه‌ها بیشتر می‌شود.

در این مراسم با قدردانی از زحمات هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان، حیدر آسیابی به عنوان رییس جدید دادگستری استان معرفی شد.

حیدر آسیابی که به عنوان رییس کل دادگستری گلستان معرفی شد از قضات دیوان عالی کشور است که تا پیش از این مامور به خدمت در دفتر ریاست قوه قضاییه بود.

 

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *