پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

فوت ۵۰ نفر در گلستان طی ۴۸ ساعت

 پریشهر- رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:  طی ۴۸ ساعت گذشته ۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا  در استان جان خود را از دست دادند.

عبدالرضا فاضل ر در جلسه اضطراری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد جانباختگان این ویروس طی ۲ روز اخیر در گلستان افراد جوان بودند.

وی ادامه داد: روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه به ترتیب ۳۷۴، ۳۸۴ و ۳۸۲ بیمار جدید در بیمارستان‌های گلستان بستری شدند که متوسط بستری روزانه طی ۷۲ ساعت گذشته به ۳۸۰ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد: ل ظرفیت برخی بیماستان‌های استان برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل است و ظرفیت بیمارستانی برخی شهرهای گلستان به طور کامل پر شده بطوری که به عنوان نمونه در علی‌آبادکتول با ظرفیت ۱۵۰ تخت، ۱۷۵ بیمار بستری هستند.

وی تاکید کرد: گلستان در حال حاضر با کمبود تخت، اکسیژن، دارو و سرم ویژه درمان بیماران کرونایی مواجه است.

در حال حاضر هزار و ۷۳۶ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که ۱۸۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و از این تعداد حا

ل ۶۳ نفر وخیم است.

استاندار گلستان هم در این جلسه با اشاره به این که شیب صعودی ابتلا به کرونا در استان همچنان ادامه دارد گفت: هیچ ماشین عروسی و کاروان مرتبط با این مجالس حق تردد در شهرهای استان را ندارند و نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده خودروها را به پارکینگ منتقل خواهند کرد.

هادی حق شناس اظهار داشت: برگزاری هرگونه مراسم تجمعی مانند عروسی و جشن در املاک خصوصی (باغ و خانه) ممنوع بوده و مالک و صاحب مجلس به دادستانی معرفی شوند.

وی همچنین گفت که برگزاری هرگونه مراسم عزاداری به غیر از تدفین در آرامستان‌های استان از امروز تا روز شنبه ممنوع است.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *