پایگاه خبری پری شهر

پریشهر
بيمارستان ها جوابگوي وضعيت كرونا نيست

ظرفیت بیمارستان ها جوابگوی موج دوم کرونا نیست

استاندار گلستان با اظهار نگرانی از افزایش شیوع کرونا در این استان گفت که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بیمارستانی منطقه جوابگوی حجم زیاد مبتلایان موج دوم این بیماری در فصل پاییز نخواهد بود.

هادی حق‌شناس در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای گلستان اظهار داشت: پیش بینی برخی کارشناسان حاکیست که در فصل پاییز تعداد افراد بستری مشکوک به کرونا به ۲ هزار و ۶۰۰ نفر برسد که مراکز درمانی استان امکان پذیرش و رسیدگی به این افراد را ندارد.

وی از مردم گلستان خواست برای در امان ماندن از تبعات بیماری کرونا تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار گلستان اظهار داشت: اکنون ۶۶۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ مورد ترخیصی و ۳۸ مورد بیمار جدید در استان ثبت شد.

تعداد افراد گلستانی بستری مشکوک به کرونا در موج اول این بیماری هزار و ۲۸۶ نفر بود.

وی همچنین گفت: جلوگیری از برگزاری نماز عید قربان، تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و مراکز فنی و حرفه‌ای و ادامه اجرای محدودیت‌های قبلی از جمله راهکارهای جلوگیری از بیشتر شدن تعداد مبتلایان به کرونا است.

حق شناس ادامه داد: منع برگزاری تجمعات شامل خرید بازار عیدقربان و دید و بازدیدهای عیدغدیر از جمله دیگر محدودیت هاست و اگر تا زمان فرارسیدن این اعیاد شرایط استان گلستان تغییر کند، تصمیم‌ دیگری اتخاذ خواهد شد.

ممنوعیت برگزاری مراسم های عزا و عروسی، ممنوعیت ارایه خدمات به ارباب رجوع بدون استفاده از ماسک، منع برگزاری کلاس‌های آموزشی و تقویتی، تعطیلی تفرجگاه‌ها، تعطیلی ۲ هفته ای بازارهای هفتگی و پلمب واحدهای صنفی بی توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله دیگر محدودیت های هفته های اخیر در گلستان است.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - ظرفیت بیمارستان  ها جوابگوی موج دوم کرونا نیست

استاندار گلستان از ائمه جمعه و علمای شیعه و سنی استان خواست با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم را از انجام اعمال و دید و بازدیدهای اعیاد قربان و غدیر منصرف کنند.

وی به گلایه شهروندان از کمبود و گرانی ماسک در گلستان اشاره کرد و گفت: تولید ماسک نیاز به مجوز هیچ ارگانی ندارد و هر واحد تولیدی می‌تواند اقدام به این کار کند اما نظارت بر کیفیت محصول بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

حق‌شناس همچنین بر ضرورت رعایت محدودیت‌های اعلام شده توسط اهالی استان گلستان تاکید کرد.

وی یادآور شد: همچنین در این هفته کارکنان ادارات گلستان با اولویت بانوان به صورت یک سوم و دو سوم ظرفیت می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط کار خود حضور یابند.

استاندار گلستان با اشاره به شلوغی دفاتر پیشخوان دولت و پلیس ۱۰+ گفت: با نظارت نیروی انتظامی و اداره کل فناوری و اطلاعات گلستان، سرویس اینترنت هر واحدی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکند، به مدت یک هفته قطع خواهد شد.

وی با تاکید بر تعطیلی همه مراکز فنی و حرفه ای و باشگاه های ورزشی گلستان گفت: فقط در گرگان، مراکز آموزش فنی و حرفه‌‍ای بخش خصوصی به همراه باشگاه‌های ورزشی خصوصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداکثر ظرفیت ۱۰ نفر مجاز به فعالیت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان هم در این جلسه نسبت به افزایش تعداد بیماران کرونایی در گرگان هشدار داد.

سراج‌الدین عارف‌نیا اظهار داشت: روزانه بین ۲۰ تا ۴۰ گلستانی به کرونا مبتلا می شوند که ۲۰ درصد آنها با وخامت اوضاع در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار می گیرند.

وی یادآور شد: در مینودشت به علت افزایش بیماران بستری، با کمبود مشکل تخت بیمارستانی مواجهیم اما اوضاع در گنبدکاووس و علی آباد کتول تاحدودی به پایداری رسیده و در آق‌قلا و بندرگز شرایط رو به کاهش است.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *