پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
رفع تصرف از اراضی ملی

رفع تصرف هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی ملی گلستان

ئریس کل دادگستری گلستان گفت: یکهزار و ۳۰۹ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی امسال با آرای محاکم استان سال جاری به بیت المال بازگشت داده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دادگستری گلستان، حیدر آسیابی افزود: از عرصه های بازگشت داده شده به بیت المال ۳۱۸ هکتار جنگل، ۹۸۶ هکتار مرتع و  پنج هکتار هم ساحل است.
وی ادامه داد: همچنین امسال سند ۴۵۰ هکتار از اراضی ملی که به نام اشخاص بود با رای دادگاه های استان باطل شد و این عرصه ها به نام دولت سند خورد.
وی تصریح کرد: امسال ۲۴۲ پرونده هم با موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در محاکم استان تشکیل شد که از این تعداد رای ۹۵ پرونده صادر و مابقی پرونده ای در حال رسیدگی است.
آسیابی با اشاره به حدنگاری  ۹۹ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان از تلاش های شبانه روزی اداره کل ثبت اسناد و املاک اسناد در این بخش قدردانی  و اضافه کرد: سنددار شدن اراضی ملی و منابع طبیعی استان باعث ممانعت از دست اندازی و زمین خواری می شود.

استان گلستان با مساحتی بیش از ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی مشتمل بر ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع  و ۲۱ هزار هکتار اراضی ساحلی است.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *