پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir etebarat - رتبه هشتم گلستان در رشد اعتبارات دارايي هاي سرمايه اي كشور

رتبه هشتم گلستان در رشد اعتبارات دارایی های سرمایه ای کشور

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: بر اساس لایحه بودجه سال آینده، این استان در  رتبه هشتم استان‌های کشور از حیث رشد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، قدرت الله عابدی در خصوص لایحه بودجه سال۱۴۰۰ پیشنهادی دولت به مجلس اظهار داشت:  تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۰ تحت تاثیر دو عامل مهم بر سیاست‌های مالی و اقتصادی دولت از جمله شیوع کرونا و تحریم ظالمانه بر درآمدهای ارزی بود که دولت با بکارگیری سایر ظرفیت های موجود در اقتصاد از جمله سیاست‌های تامین مالی بر مشکلات فایق می آید.

وی افزود: دولت در سال ۱۴۰۰ در حوزه بهداشت و درمان، آموزش عمومی و عالی، بیمه های تامین اجتماعی و امور حمایتی بیش از ۴۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد کرد که در مقایسه با رقم کل بودجه عمومی کشور اهمیت اقدام دولت در این بخش ها را نشان می دهد.

وی اجرای برنامه هایی مانند تامین منابع اقدام ملی مسکن، توسعه آموزش‌های مهارتی و فصول مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی را از دیگر رویکردهای بودجه سال آینده برشمرد.

عابدی ادامه داد: ردیف‌دار شدن ساخت سد شصت کلاته گرگان و بیمارستان جایگزین کودکان آیت الله طالقانی، تقویت اعتباری سد نرماب مینودشت، جاده آزادشهر – شاهرود و جهش اعتبار طرح های فاضلاب گلستان از جمله ویژگی‌های بودجه پیشنهادی دولت به مجلس برای سال آینده است.

کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ درحالی از سوی دولت تهیه و تنظیم و به مجلس شورای اسلامی ارایه شد که نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و کارشناسان اقتصادی، انتقادهای زیادی به آن وارد می کنند.

نمایندگان مردم گلستان لایحه بودجه ۱۴۰۰ را پاسخگوی رفع چالش ها و مشکلات معیشتی  استان قلمداد نکرده و معتقدند این بودجه توجهی به محرومیت ها  ندارد.

حال باید منتظر ماند و دید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تا چه اندازه می توانند نیازهای مورد اشاره را در اصلاحات بودجه اعمال کنند.

 

 

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *