پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
طرح جهش تولید

رتبه سوم گلستان در اجرای طرح جهش تولید

پپایگاه خبری پریشهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: این استان شمالی در اجرای «طرح جهش تولید» در دیمزارها و در میان ۱۵ استان کشور رتبه سوم را در سال زراهی جاری از آن خود کرده است.

محمد برزعلی اظهار داشت: این موفقیت براساس شاخص‌ها و ارزیابی‌های انجام گرفته توسط وزارت متبوع بوده که گلستان در بین ۱۵ استان بعد از استان‌های کرمانشاه و خوزستان رتبه سوم را براساس درصد تحقق کل برنامه‌ها در سال ۱۴۰۱_۱۴۰۰ به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: «طرح جهش تولید» در دیمزارهای استان از ۲۰ هزار هکتار در سال اول اجرای آن به ۷۰ هزار هکتار در سال دوم افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به حمایت‌ها و مزایای این طرح، در سال زراعی پیش‌رو استقبال بهره‌برداران دیمکار در استان افزایش یافته و بهره‌برداران زیادی از مزایای این طرح استفاده خواهند کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: با حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در امر کود بذرمال به منظور بذرمال کردن بذور گواهی شده، کودهای ریزمغذی، بیمه محصول، تسهیلات ادوات دنباله‌بند، آموزش و توانمندسازی بهره برداران، شاهد افزایش چشمگیری در عملکرد اراضی زیر پوشش دیم استان در محصولات مختلف طی سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ خواهیم بود.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *