پایگاه خبری پری شهر

پریشهر
ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی

ثبت ۵ اثر تاریخی گلستان در فهرست آثار ملی

پریشهر- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت پنج اثر ارزشمند طبیعی استان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

 سارا اخوت ‌اظهار داشت: این آثار شامل درخت کهنسال چنار روستای تیل آباد شهرستان آزادشهر با عمر ۴۰۰ سال، درخت کهنسال چنار محله سبزه مشهد شهر تاریخی استرآباد ( گرگان) با عمر ۴۰۰ سال، درخت کهنسال اُرس روستای شاهکوه پایین شهرستان گرگان با عمر ۸۰۰ سال، آبشار لاشو شهرستان آزادشهر و آبشار شادان یا هفت طبقه شهرستان کردکوی است.

وی  بیان داشت: با ثبت این پنج اثر، تعداد آثار استان گلستان در فهرست ملی آثار طبیعی به تعداد ۴۰ اثر رسید و همچنین تعداد مجموع آثار ثبت ملی استان نیز به عدد ۹۴۸ اثر رسیده است.

وی گفت: با ثبت آثار در فهرست میراث طبیعی قوانین حاکم و جاری کشور به‌عنوان چتر حمایتی این آثار قرار گرفته و در کنار دیگر دستگاه‌های متولی به حفاظت و ماندگاری آثار ثبت شده کمک خواهد کرد.

اخوت اظهار امیدواری کرد: با توجه به وجود مواریث طبیعی فراوان در استان گلستان، با ثبت این آثار طبیعی ارزشمند در فهرست آثار ملی، گام‌های ارزنده‌ای برای حفظ مواریث طبیعی و ارزشمند نگارستان ایران برداشته‌شده و زمینه‌های جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی به این استان بیش‌ از پیش فراهم شود.

به گفته وی لوح ثبت این آثار پس از طی تشریفات قانونی با امضا وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور صادر و ابلاغ خواهد شد.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *