پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
تخصیص اعتبار موردنیاز برای احیای جنگل‌های گلستان

تخصیص اعتبار موردنیاز برای احیای جنگل‌های گلستان

مدیرکل منابع طییعی و آبخیزداری گلستان گفت: توجه بیشتر دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبار موردنیاز با هدف احیای جنگل های این استان ضروری است.

عبدالرحیم لطفی افزود: از لحاظ کمی، عرصه جنگلی را در این استان از دست نمی دهیم ولی وجود خشکسالی و از بین رفتن نهال جوان پای درختان، با کاهش کیفیت عرصه جنگلی در منطقه مواجه هستیم.

وی یادآور شد: اکنون ۴۵۰ هزار هکتار عرصه جنگلی هیرکانی در این استان وجود دارد که ارزش تخصیص اعتبار برای حفاظت از این عرصه های با ارزش را دارد.

وی ادامه داد: کاهش اعتبارات در حوزه احیای جنگل در استان طی سال های اخیر سبب کاهش کاشت نهال کاری شده به طوری که امسال احیای جنگل در سطح هزار هکتار برنامه ریزی شده است.

لطفی تصریح کرد: این درحالی است که این استان با تامین اعتبار موردنیاز، سالانه ظرفیت نهالکاری در سطح پنج هزار هکتار عرصه را برای شتاب دادن به طرح احیای جنگل های منطقه دارد.

به گفته وی گلستان پیشتر اجرای طرح نهال کاری در سطح بین سه تا ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار عرصه در سال اجرا کرده است.

وی به سطح اجرای نهال کاری از پاییز امسال تاکنون اشاره و اضافه کرد : تاکنون ۶۵۰ هکتار توسط این اداره کل و با همکاری مردم و در قالب طرح های مختلف از جمله اجرای پویش ایران سبز، نهالکاری شده و کاشت نهال در بقیه اراضی برنامه ریزی شده تا میانه فروردین سال ۱۴۰۱ عملیاتی پایان می یابد.

به گفته وی امسال در این استان کاشت ۲ میلیون اصله نهال برنامه ریزی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در خصوص وضعیت احیای عرصه های جنگلی در گلستان افزود: بیشتر عملیات احیای جنگل در این خطه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طی چهار دهه اخیر در سطح بیش از ۹۰ هزار هکتار بوده در حالی که قبل از انقلاب در منطقه کمتر از پنج هزار هکتار احیای جنگل صورت گرفته بود.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *