پایگاه خبری پری شهر

پریشهر
تخریب ساخت و ساز غیرمجاز زیارت

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز روستای زیارت گرگان بدون وقفه ادامه دارد

دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز روستای زیارت گرگان با هدف حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغی بدون وقفه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو افزود: جدیدترین طرح تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز روستای زیارت گرگان به مدت سه روز آغاز شده و در این مرحله ۳۰ رای قلع و قمع بناهای غیرمجاز پس از صدور رای قطعی در دادگاه اجرا می شود.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان با اشاره به بازدید چند ساعته پارسال هیات عالی قضایی گلستان همراه با مدیران کل دستگاه های اجرایی از روستای زیارت گرگان گفت: پس از این بازدید، پست بازرسی در ورودی ناهارخوران برای کنترل و نظارت ها بر ورود مصالح به این روستا ایجاد شد و در نتیجه ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت متوقف گردید.

اسپانلو افزود: تلاش دادستانی با همراهی دستگاه های اجرایی بر جلوگیری از گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت به ویژه در بخش های دارای خطر رانش متمرکز است.

در حاشیه روستای گردشگری زیارت بیش از ۱۵۰۰ واحد غیرمجاز ساخته شده که مجوز کمیسیون ماده یک تبصره یک جهاد کشاورزی را ندارند و ساخت آنها مربوط به قبل از دهه ۷۰ شمسی است.

روستای زیارت در ارتفاع هزار متری از سطح دریا از شمال به ناهارخوران و ارتفاعات بندسر و خمام شهر، از شرق به ارتفاعات خال دره، از غرب به ارتفاعات مازوآش، ادیم و کمرسر و از جنوب به آبشار و ارتفاعات پوشیده از جنگل محدود می‌شود.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *