پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
همایش شیرخوارگان حسینی

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در گرگان

پایگاه خبری پریشهر: همایش شیرخوارگان حسینی آیین سوگواری به یاد کودکان شهید کربلا در نخستین جمعه ماه محرم در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای گلستان برگزار شد.
در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور
یافته و شرکت‌کنندگان برای حضرت علی اصغر کودک شیرخوار (ع) امام حسین (ع) کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداختند  و گهواره نمادین او را در این  مجالس گرداندند.

مراسم متمرکز همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان گرگان با سخنرانی «حجت‌الاسلام سعید برقرار» و مرثیه‌سرایی حاج‌مجید لکزائی در مصلی وحدت این شهرستان برگزار  شد.

حجت‌الاسلام سعید برقرار در این آیین گفت: بهترین الگو برای جوانان، نوجوانان و کودکان مسلمان به یقین الگوی عاشوراست که نیازمند معرفت و شناخت به امام حسین (ع) بوده که  کشتی نجات همه عالم  است.

وی افزود: به یقین حسین (ع) سرالله، ثارالله و نورالله است و ادیان دیگر و کسانی که دین اسلام را ندارند با زیارت اربعین و عاشورا به معرفت اجمالی درباره ایشان دست پیدا می‌کنیم.

وی اظهار داشت: جهاد شما مادران طفلان شیرخوار فرزندپروری و تربیت آنهاست چرا که با حسینی تربیت کردن آنها جهادی مساوی شهادت در راه خدا می کنید.

وی بیان کرد: تربیت سربازان امام زمان (عج) با دستان شما انجام شده و قیام ایشان هم با این مهم تحقق پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام برقرار افزود: برنامه‌ریزی امروز دشمنان بر محور خانواده ها بوده و این عصر زمان سختی برای مراقبت کردن زندگی‌هاست و امیدواریم با فرهنگ عاشورا خانواده و معرفت مسلمانان ایمن شود.

1398061421152480218299344 300x209 - برگزاري همايش شيرخوارگان حسيني در گرگان

1396062913453380711982054 300x209 - برگزاري همايش شيرخوارگان حسيني در گرگان

 

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *