پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
ایجاد دانشکده پزشکی در گنبد کاووس

ایجاد دانشکده علوم پزشکی حق مردم گنبدکاووس است

انتشار در تاریخ ۱۸ دی ۱۴۰۲ در ساعت ۰۷:۲۰ ق٫ظ

امام جمعه گنبدکاووس گفت: راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی حق مردم این شهرستان است و مسوولان استانی باید همکاری لازم را در این رابطه داشته باشند.

حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گنبدکاووس اظهار داشت: چندین شهرستان ویژه مانند گنبدکاووس در کشور وجود دارد که همگی آنها دارای دانشکده و یا دانشگاه علوم پزشکی هستند و بسیاری از استان‌های کشور با نصف جمعیت این استان چندین دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی دارند.

وی افزود: تاکید رییس جمهور بیشتر کردن سطح تربیت دانشجو و پزشک متخصص است و کشور با افزایش تعداد دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی ظرفیت خوبی برای تربیت نیروهای متخصص و فوق تخصص و صادرات آنان به کشورهای دنیا دارد.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: داشتن پردیس و یا دانشکده علوم پزشکی مطالبه به حق مردم شهرستان ویژه گنبدکاووس است که گروه‌های مختلف اجتماعی از جمله بسیج اساتید و دانشجویان باید این مطالبه را از مسوولان استانی پیگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به عملکرد رییس جمهور در دوران ۱۰۰ روزه فعالیت، گفت: رییس دولت سیزدهم در شرایطی دولت را تحویل گرفت که برخی‌ها معتقد به ضرورت ارتباط با غرب برای تامین معیشت بودند اما گره زدن وضعیت اقتصادی کشور به ارز خارجی غلط است چرا که ارز فقط ۳۰ درصد در رونق و توسعه اقتصادی کشور موثر است و ۷۰ درصد دیگر به ظرفیت‌ها داخلی برمی‌گردد.

حجت الاسلام ترابی اظهارداشت: بازگشت به زندگی اجتماعی و آموزشی و کارهای اداری به صورت عادی و برپایی نمازجمعه و شرکت مردم بدون نگرانی را مرهون مدیریت دولت سیزدهم در فراهم کردن شرایط انجام واکسیناسیون همگانی هستیم.

وی ادامه داد: بستن بودجه بدون کسری و وام‌گیری از بانک مرکزی، حل مشکل آب، اشتغال جوانان و تنشی‌زدایی از وضعیت قیمت‌ها به ویژه در کالاهای اصلی از دیگر رویکردهای مثبت دولت سیزدهم است.

امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت: این بزرگوار اسوه آزادگی، انقلابی بودن و زندگی جهادی است و بانوان مسلمان برای داشتن زندگی موفق می‌توانند از ایشان الگو بگیرند.

وی تحکیم محور خانواده را نیازمند تجلی حسن خلق دانست، بیان کرد: زندگی شیرین مشروط به داشتن امکانات و ظرفیت‌های مادی صرف نیست بلکه لازم است تا افراد در محیط خانواده اخلاق خوب، روحیه ایثار و گذشت داشته باشند.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *