پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
ارزآوری شهرک های کشاورزی استان

ارزآوری ۵ میلیون دلاری شهرک‌های کشاورزی گلستان

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی گلستان گفت: شهرک‌های کشاورزی استان پارسال چهار هزار و ۷۷۰ تُن محصول تولیدی خود را به کشورهای آسیای میانه صادر کردند که ارزآوری حاصل از این صادرات پنج میلیون و ۶۴ هزار دلار معادل ۱۰۸ درصد برنامه پیش‌بینی شده بود.

حمیدرضا مقصودلو روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: مجموع تولید این شهرک‌ها، ۳۷ هزار و ۳۱۰ تُن محصول شامل ۳۶ هزار و ۵۰۰ تُن محصولات دامی و ۵۰۰ تن محصول گلخانه‌ای بود.

وی بیان کرد: این مقدار تولید از ۲ شهرک کشاورزی شامل دامپروری «گزنی‌تپه» گنبدکاووس و «النگ» کردکوی به دست آمده است.

وی افزود: تولید این شهرک‌ها تخم مرغ و دام سنگین، سبزی و صیفی، توت فرنگی و گیاهان زینتی بود.
مقصودلو گفت: در نتیجه افزایش تولید و صادرات، شهرک کشاورزی گلستان پارسال رتبه پنجم را بعد از آذربایجان شرقی، بوشهر، هرمزگان و گیلان کسب کرد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی گلستان به جذب سرمایه‌گذار در ۲ شهرک کشاورزی فعال استان اشاره کرد و گفت: در شهرک گلخانه النگ کردکوی ۳۷۵ میلیارد ریال شامل ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان و ۲۵ میلیارد ریال ایجاد زیرساخت و برای شهرک دامپروری گزنی‌تپه گنبدکاووس هفت هزار و ۲۰ میلیارد ریال شامل ۲۰ میلیارد ریال ایجاد زیرساخت توسط دولت، ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی و سه هزار میلیارد ریال آورده متقاضی، سرمایه گذاری شده است.
مقصودلو از اجرایی شدن شهرک شیلات گمیشان به وسعت ۶ هزار و ۵۰۰ هکتاری برای تولید میگو و ماهیان خاویاری با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز، بهره برداری از شهرک گلخانه‌ای آق‌قلا با وسعت ۲۱ هکتار و سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۱۵ نفر، برنامه‌ریزی برای مطالعه و ایجاد شهرک گلخانه‌ای به وسعت ۱۰ هکتار در علی‌آبادکتول و شهرک ۵۷ هکتاری دامپروریی «آرا قویی» گنبدکاووس در سال ۱۴۰۲ خبرداد

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *