پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

ابتلای ۴۰۰ پرستار به ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا و تلاش های طاقت فرسای جامعه پزشکی و پرستاری در سالجاری، شرایط را به گونه ای رقم زد که جامعه پرستاری روز بزرگداشت متفاوتی را تجربه کنند.

کرونا باعث آن شد تا پرستاران این بار نه تنها گردهم جمع نشوند،حتی فرصتی نیز برای بیان مشکلات و دغدغه های همیشگی خود نداشته باشند و به جای درد و دل های کلیشه ای و همیشگی خود با مسئولان، این بار مردم را به همراهی و یاری فرا می خوانند و اگر نباشد گوش شنوایی، شرایط برای خدمت بهتر جامعه پرستاری به بیماران دشوارو طاقت فرسا می شود.

قریب به یکسال است که کادر پزشکی کشور درگیر خدمت شبانه روزی مردم است و اگر این روند ادامه پیدا کند تعداد زیادی از پرستاران دچار فرسایش شغلی می شوند و این به نفع و مصلحت کشور نیست.

در زمان حاضر چهار هزار و ۸۰۰ پرستار در بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، ارتش و تامین اجتماعی مشغول به کار هستند که براساس اعلام عضو هیات مدیره سازمان نظام پرستاری طی کمتر از یک سال اخیر افزون بر ۴۰۰ پرستار در این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

او می گوید: با احتساب موارد مشکوک و مرخصی‌های استعلاجی، بیش از ۷۰۰ پرستار در استان گلستان به کرونا و دیگر بیماری‌های مشکوک مبتلا شدند.

محمدمهدی بطیار اظهار داشت: خوشبختانه هیچ پرستاری در گلستان به علت ابتلای کرونا فوت نکرد اما پرستاران استان باوجود تمام موانع، مشکلات و دوری از خانواده در عرصه خدمت جهادی شرایط سختی را تحمل کردند.

وی با اشاره به برخی مشکلات صنفی پرستاران گلستان گفت: طی دوره شیوع کرونا حدود ۳۷۰ پرستار طرح ۸۹ روزه بی‌آنکه از اشتغال و استخدام خود مطمئن باشند در خدمت کادر درمان استان بودند و اثرگذاری بالایی در حوزه سلامت گلستان داشتند.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری گلستان گفت: باوجود افزایش ساعت کار و تشدید سختی‌های کرونا؛ دریافتی آنها افزایش نیافته است مضافا اینکه پرستاران ۸۹ روزه بدلیل نداشتن بیمه باید هزینه درمان خود را با تعرفه بالا پرداخت کنند.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *